
Aanmeldwachttijd: Dit is de wachttijd vanaf het moment van aanmelding tot aan het intakegesprek.
De aanmeldwachttijd voor face-to-face behandeling bedraagt momenteel +/- 6 maanden*.
Voor E-health behandeling geldt een kortere aanmeldwachttijd, namelijk +/- 3 weken*.
Behandelingswachttijd: Dit is de wachttijd vanaf het moment van intake tot de start van de behandeling.
Ik hanteer geen behandelingswachttijd voor face-to-face behandeling. Wanneer je een intake hebt doorlopen, volgt waar geïndiceerd, aansluitend de behandeling.
Als je na een E-health behandeling alsnog een face-to-face behandeling wenst of nodig hebt, dan kan het helaas zijn dat je moet wachten tot er een plek vrijkomt. Deze behandelwachttijd zal nooit langer zijn dan de aanmeldwachttijd voor face-to-face- behandeling zoals aangegeven op de website.
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen). De wachttijd voor volwassenen is niet afhankelijk bij welke zorgverzekeraar u bent verzekerd.
Klik hier voor de integrale tekst van de regeling (pdf).
* De genoemde weken/maanden zijn een inschatting op basis van de huidige/ lopende trajecten. Het kan in de praktijk voorkomen dat één of meerdere trajecten korter of langer uitvallen dan op voorhand verwacht. Dit kan invloed hebben op de wachttijd.